Varit på landet, åkt ambulans mm

Herre gud vilken helg vi har haft!
Jag, min son och min mor åkte till vårt landställe i onsdags och kom hem för några timmar sen..
Vårt landställe är ett stort rött hus, mitt ute i skogen, som vi delar med en massa släktingar, varav nästan alla va där i helgen.

När vi kom fram i onsdags fick min son feber och feberkramp(!), så det blev pling-plång-taxi till plåsterhuset! Han har haft det förut, men den här gången va det en längre kramp så därför fick vi åka ambulans till Örebro Lassarett.

Jag va åter igen "superwoman" och reagerade perfekt när jag såg att han krampade! Fan vad bra jag är! När det gäller iaf..

Ni har antagligen inte sett nån feberkramp, men jag kan berätta att det är bland det värsta man kan beskåda, det sa t.o.m läkaren..
Ögonen rullar upp till höger och kroppen blir antingen stel, slapp eller rycker. Det ser ut som att bebisen/barnet ska dö, och jag överdriver inte!

Vi fick ligga kvar på sjukhuset över natten och jag hade inte ätit något sedan frukosten(pga allt som hänt) så jag kände mig tvungen att svulla i mig en pizza(en halv) med fetaost på och doppa den i fet vitlöksdressing.. Nej, jag spydde inte, det gör jag aldrig, men däremot hade jag förstoppning i tre dagar efteråt!! Min kropp klarar inte av vitt mjöl och fettig ost!

Väl tillbaka på landet så led jag av förstoppning, förkylning och självklart en hämsk ORO för min älskade son, som mådde så dåligt! :(

Det känns jätteskönt att vara hemma iaf och jag ser fram emot att vakna upp i min egen säng bredvid mina fina pojkar imorn(idag) bitti..

Jag kanske inte hinner skriva imorn för min man har två tentor och min lillkille är fortfarande lite sjuk så det blir inget dagis för honom..

Hoppas det går att läsa vad jag skrivit och att det inte är jättemycket felskrivingar, svammel mm

JAG ÄR SJUKT TRÖTT OCH KLOCKAN ÄR 01:45!

God natt!
ambulans

Kommentarer
Postat av: jenny

scnygging,

jag skulle gärna ta en fika eller äta middag ute med dig ikväll på någon restaurang, funkar det?! har sjukt mkt plugg men om jag pluggar menllan 3-6 så kanske vi kan äta runt halv 7 på något mysigt ställe, sommar på odenplan kanske?! smsar också!

kram

2009-05-25 @ 10:29:31
URL: http://jennyoregon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0