Lunchmöte, with a twist!

Idag va jag på lunchmöte på SCÄ(Stockholm Center för Ätstörningar) som vanligt varje torsdag, åt samma goda(kcal-rika) sallad som jag ätit varje gång sen jag började där för ett halvår sen. Åt dock två bröd till(utan smör, har aldrig gillat det) och hade på en massa smaskig vitlöksdrässing. Jag har ju gått ner i vikt, så jag kände mig tvungen att svulla lite. JAG SKA GÅ UPP NU! Lite iaf, men inte mer än ett kilo, tack!

Det va en massa tjaffs på mötet idag och jag hade tänkt att skriva om det här, men jag vet inte om det är rätt, vi har ju "tystnadsplikt", men om jag inte nämner några namn så borde det ju gå bra, eller? Vad tycker ni?
Det handlar iaf om en ny ätstörd mamma i gruppen och en annan i gruppen som har bråkat och den nya är lite underlig.. JAG VILL SKRIVA OM DET, men får jag? Ni bestämmer!

En av mina underbara vänner i gruppen sa redan förra veckan att hon såg att jag gått ner och att jag "såg sjuk ut" igen.. Då sa jag att det va nog mina höga klackar(det va ju valborg och jag skulle ju direkt till firandet efter mötet).
Visst, då HADE jag gått ner ca 0.5 kg, men det va ju inget tänkte jag..

Idag sa hon iaf det igen, jag såg verkligen inte ut att må bra och man såg på min hy och i mitt ansikte att jag gått ner ännu mer.
 Jag berättade att jag äter ALLA mina (om än lite små)mål!
 FAN jag tycker att jag kämpar, jag tycker att jag utmanar mig själv, igår åt jag t ex en tallrik 3%ig youhurt med russin och ananas OCH tre st merci-chokladbitar EFTER 21:00, men det räcker tydligen inte, min kropp förbränner allting just nu! DET MÅSTE VARA TIPPVIKTEN! Vad tror ni?
ananasmerci
Just nu känner jag bara för att röka en cigg, men det har jag ju slutat med, så jag får väl laga middag istället..
mmm vad gott!


Kommentarer
Postat av: Jessy

Jag upplevde samma sak (tippvikten) när mitt bmi låg runt 14. Kände inte till fenomenet men det kan mycket väl stämma. Tyckte jag åt, åtminstone med mina mått mätt, mycket, och ofta. Upplevde det som att jag ibland åt mer än mina normalviktiga vänner. Så det där med tippvikt låter rimligt, all energi måste ha gått åt till att hålla kroppen vid liv.

2009-05-07 @ 19:42:01
Postat av: lillis

Jäääklar vad nyfiken man blir! Det är nog du som får avgöra;)



Vad är tippvikt egentligen?:P



har en härlig dag idag!

2009-05-08 @ 09:58:48
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: Fredrika

Tack för din kommentar!:)



Läser ditt inlägg. Hm ja hur ska man göra för att gå upp när man ha ätstörningar. (Har aldrig haft det själv!!) Det var ju bra att du tog mat efter 21:00! :) Så du är nog på väg frammåt.. Fast sjukdomen är en evig kamp.



Hoppas att du mår bättre idag!:) Ska ta och läsa igenom hela din blogg nu:)

2009-05-08 @ 18:31:11
URL: http://lifeisplaying.blogg.se/
Postat av: Anonym

SKRIIIV om det!

2009-05-08 @ 21:11:54
Postat av: Leona

Isch, vilken gräslig bild på Gisele! :O Ser ut som om nån har klippt ut hennes huvud och limmat fast det på en transvestit-pojkes kropp... när han lånat syrrans underkläder. Hahaha! Fy

2009-05-11 @ 15:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0