Fet av frukt? Testa din fett-ålder ;)

Jag har haft fullt upp hela helgen så har inte hunnit gå in på bloggen!
Liten uppdatering, jag ligger ungefär still i vikten nu, kanske ner nåt gram, iaf inte upp..
Har precis ätit tre qournfiléer med (underbar hemlagad) marinad och ett täcke av ost direkt från ugnen :D
Himla gott och även om jag känner mig som en valross nu efteråt så är jag faktiskt helt ångestfri :)
Jag tror att det beror på att det bara va fett och protein, jag får värst ångest när jag blandar fett och kolhydrater.. Ganska logiskt iofs eftersom det är det man blir fet av..

Fast jag läste en knäpp grej i metro idag!
ATT MAN BLIR FET AV FRUKT!
HAHA Shit vad fet jag är!

Ne, men jag kan faktiskt förstå att dom som inte är ätstörda(och äter när dom är hungriga/sugna) kan bli tjocka av frukt (tillsammans med en onyttig eller för kcal-rik kost).
 
Många verkar ju tro att deras hamburgermeny blir bättre om dom trycker i sig en frukt till efterrätt och känner sig väldigt duktiga för att dom inte tog en milkchake eller en doughnut, så då äter dom en extra portion mat till middagen eller en påse chips på kvällen eller what ever, DÅ BLIR MAN FET AV FRUKT, men inte om man äter en frukt istället för en bulle/macka till mellanmål och äter normala portioner vid alla andra mål, SÅ DET SÅ!

Läste en rolig artikel här
Här du testa vad du har för fettålder, bmi mm, ganska kul.
Min fettålder va 18(det minsta man kunde få i det testet) och jag är 20, så det är nog ingen fara med mig, åt det hållet iaf.. Ni kan ju skriva en komentar till mig om vad ni fick, vore kul att se! :)

Nu ska jag hämta min lille skatt på dagis :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

18, 18 :)

2009-05-04 @ 14:35:59
Postat av: lillis

Joodå jag skämdes ihjäl när jag insåg att jag hade anorexia och var sjukt smal. men innan dess så tyckte jag att jag vaer snyggt smal och älskade den uppmärksamheten och bekfräftelsen "gud vad smal du blivit" blev i mitt huvud "vad snygg du är!"

Förstår du nu? :)

Skönt att du mår bra! Har klickat in mig lite på bloggen men du uppdaterade inte.. du skriver så bra ju! kram

2009-05-04 @ 16:07:33
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: Tess

Jag hade också 18, trodde dock inte det. Haha

2009-05-04 @ 17:02:47
Postat av: Josefine

Man blir inte tjock av att äta kolhydrater, inte om det är av rätt sort eller i rätt mängd. Kolhydrater är livsnödvändigt får vår kropp och framför allt hjärna.

Så hoppa inte över kolhydraterna :)

2009-05-05 @ 12:10:37
URL: http://iseeyoutoo.blogg.se/
Postat av: Ne

Svar: Jo, jag vet, så lätt att bli fartblind. Samtidigt brukar målet (vikten) sättas lägre och lägre ju mer du går ner i vikt. Dock har jag legat väldigt lågt tidigare och då orkade jag inte med vardagen, så nu har jag bestämt mig för en vikt då jag känner mig någorlunda smal (bmi 18,59) då orkar jag med att både vara social och sköta mina studier :)



Jag har en fråga (utan att vilja vara elak eller så) men är du rädd att din äs kommer påverka din son? Min mamma har en ansträngd relation till mat och även om hon inte direkt visat det för mig så har jag haft en ansträngd relation till mat sen jag var liten. Å andra sidan har min syster aldrig haft sådana tankar, så det är ju inte säkert att det finns ett sammanhang.



Jag tycker att du är duktig och kämpar på bra! Jag tycker även du verkar äta bra och varierat, jag har lätt att snöa in mig på en rätt och sen äter jag den tills jag tröttnar. Men du är naturligt smal från början va? Alltså du har väl anlag för att vara lite mindre? :)



Ta hand om dig och fortsätt kämpa, tillsammans klarar vi allt :D



Kraaaaam <3 <3 <3

2009-05-05 @ 15:20:09
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: Ne

Svar: "Alla har ju sin hjärnspöken" och så är det! Alla mina vänner har sina dåliga beteenden/vanor/tankar som de ärvt! Och ingen är ju perfekt, det enda man kan göra är att göra sitt bästa!



Ta hand om dig, din som ska vara lycklig som har dig som mamma <3

2009-05-05 @ 23:11:34
URL: http://skinnyandfabulous.blogg.se/
Postat av: h

metros artiklar kan vara så sjukt roliga ibland

2009-05-06 @ 19:44:49
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0