Akutbesök mm

Har precis kommit på att jag är allergisk mot fisk, jätteallergisk! Fick åka in till akuten här om dagen när jag hade stekt fiskpinnar åt mina pojkar, hade andnöd.. När jag kom dit tog dom min temp, den va 35.2 och när dom skulle kolla mitt blodtryck så hade jag för smala armar så sjuksköterskan fick ta om flera gånger.. Blodtrycket låg på 100/60..

FAN, jag MÅSTE släppa den här kontrollen! Alltså, jag svälter mig inte och jag har inte hoppat över ett ända mål på flera veckor, men ändå går jag inte upp, jag är för rädd för kolhydraterna och fettet, jag skäms så himla mycket, jag va ju på väg åt rätt håll.. Jag hade gått upp fyra kilo sen i november och nu har jag nästan gått ner dom igen.. Ja, jag känner mig ganska snygg nu, jag VILL inte gå ner mer, men ändå får jag ångest om jag äter mer än jag vet att min kropp förbränner. Jag hatar det här, jag lever mitt liv och tar hand om min familj, jag klarar av allt, jag svimmar inte, men ändå vet jag att jag inte ska väga så här lite, men egentligen, varför inte? Det är mitt största problem, att jag mår ganska bra just nu, fysiskt(bortsätt från att jag fryser), jag känner mig pigg och glad.. Behöver jag gå upp? Jag vet inte.

Satt på akuten i 4 timmar, lillen va hos min mamma. Det va lite långtråkigt, men det va full fart på sjukhuset.. Det kom bl.a. in en heroinist som va avsvimmad, efter nån timme så vaknade han och va helt galen, skrek som fan och va jättearg för att dom försökte avgifta honom eller nåt.. Både jag, min man, några av läkarna och några andra som satt och väntade fick världens skrattattacker för att han lät så roligt!
Min mamma tycker att jag borde bli läkare, jag tror att det är ett spännande jobb, men först måste jag gå klart gymnasiet, har ett år kvar, börjar i höst igen, går en yrkesutbildning, men tror inte att jag vill jobba inom det yrket rästen av livet.. Som min pappa jämt påpekar så skulle jag bli "understimulerad".. Vi får väll se, om några år kanske den här bloggen handlar om en frisk anorektiker som pluggar till läkare eller så ligger jag död under jorden(fan heller!).. Vem vet?

Det va kul att bli gudmor igår och det får mig att vilja bli frisk ännu mer! Nu ska jag laga lunch till mig och mina underbara pojkar!
akuten


Kommentarer
Postat av: lillis

Hur gammal är du? Är du gift och har barn redan och går på gymnasiet?



Att du fryser är ju ett tecken på att du är undernärd, du kanske borde gå upp. 3 kilon kanske gör susen för hälsan men inte får ångesten. Det är ju bara 3 kilon... Är inte det värt 3 kilon för att slippa frysa? Är inte DIN älskade kropp värd att må bra? :) jooo!!



kramar!!

2009-05-10 @ 13:53:43
URL: http://frulillis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0