Boktips!

Igår va jag på två olika bibliotek och lånade sammanlagt 7 böcker!
Dessa böcker blev det:
"Sluta svälta"
"Ätstörningarnas hemliga språk - Att förstå och bota anorexi och bulimi"
"Duktig flicka"
"Normal och fin"
"Supermat"
"Anorexia - en ordlös själ"
och en liten bok med barnmatsrecept.

Jag har redan läst första kapitlet i "Sluta svälta" och har fått i uppgift att se mig i spegeln varje timme idag och tänka "Jag ser lite finare ut idag än igår".. Vet inte riktig vad jag ska tro om den boken, men jag tänker iaf läsa den och göra alla uppgifterna!

"Ätstörningarnas hemliga språk" lusläste jag till kl 3 inatt och är helt faschinerad av den! Jag känner mig så träffad, den går rakt in i hjärtat ska ni veta, jag tycker verkligen att ni andra ätstörda ska läsa den och även era enhöriga!

Ikväll ska jag vara ensam med knodden och min man ska se på fotboll, jag avskyr fotboll haha, faktiskt alla bollsporter!

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Alex

tack för tipset! ska se om den finns på bibblan..man måste nog aktivt kämpa sig ur en ätstörning och heela tiden göra rätta val.

Den går inte över av sig själv eller om man fokuserar på annat hur gärna man än vill tro det suck

KRAM!

2009-06-06 @ 18:39:55
URL: http://tindra85.blogspot.com
Postat av: lillis

Det kan nog vara nyttigt att läsa och få lite nya vinklar! Intressant med alla uppgifter! Kan inte du berätta lite vad de är när de kommer upp nya och reflektera lite över dem? :)

kram

2009-06-08 @ 00:02:18
URL: http://frulillis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0