A Change of Lifestyle

Shit vad det har hänt mycket de senaste dagarna!

Vi har fått 2 inneboende, min älskade vän "J"  har kommit hem från thailand(där hon jobbat som modell i 4 månader) och flyttat in hos oss och en annan tjejkompis har blivit utslängd hemifrån pga sin graviditet så hon har också flyttat in hos oss.. Så himla mysigt! Idag va vi på willys och handlade mat till hela "familjen" i kollektivet :D

När vi satt i bilen på väg till willys så blev jag lite utfrågad om min anorexi och det va ganska jobbigt, jag vill ju ta hand om alla andra, inte mig själv..

Det känns jobbigt när mina vänner inte kan förstå hur jag mår.. Dom kan inte förstå hur man kan vara RÄDD för att gå upp i vikt och det kan ju iofs inte jag förstå heller.. men det är ju så det är.. Jag vill kunna förklara för dom jag älskar hur jag känner, men jag kan inte.. Dom frågade saker som;
"men du blir väll hungrig ibland, kan du inte äta då?"
Jo, klart jag blir hungrig säger jag, men min sjukdom gör att jag är rädd för att äta "för mycket" och gå upp i vikt..

Ikväll ville mina söta innerboende baka kladdkaka, den ena hittade ett recept på en light-kladdkaka med kesella och sa att "men den här kan du väll äta?" Nja sa jag och log, men jag orkade inte förklara att dom hade ju bara bytt ut sockret mot kesella och extra socker..

Jag smakade lite iaf, men den va inte så god, smakade inte så mycket och konsistensen va gummi-liknande, men det är ju gulligt att dom tänker på mig :)

Imorn ska jag och "J" ut på krogen, det va flera månader sen jag gick ut och det ska bli kul! Jag brukar faktiskt inte få så mycket ångest när jag dricker och jag hoppas att det blir så den här gången också..

Ni har väl inte missat filmen "tillsammans"? Haha så jävla skön, funderar på att ladda hem den ;)

Ni andra ätstörda, Hur mycket vet era närmsta vänner om er sjukdom?



Gonatt sötisar

Kommentarer
Postat av: a

Min ätstörning förstörde min relation med mina närmsta vänner. Därför försöker jag att inte säga till mina nuvarande vänner hur det är, jag har väl i förbifarten sagt till några enstaka av dom att "jag har haft en liten släng äs men det var länge sen och det var inget allvartligt, det gick över ganska fort" och det tror dom på. De få som verkligen vet hur det är bryr sig inte speciellt mycket då jag alltid tar på min fasad när jag är med någon och då verkar jag må bra och äta osv så dom tror att det är bra med mig nu. Himla tjorv! Vill ha någon nära som vet allt men vågar samtidigt inte släppa någon så nära inpå.

2009-07-26 @ 22:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0