recpet på underbar veg-gryta!

Den här goda grytan ska jag laga till min familj nu, och jag ska äta, iaf lite :)
Slämmigt men mättande!

Istället för quornbitar tar jag en massa färska champinjoner!

1 pkt quornbitar
en liten skivad purjolök
1 pressad vitlök
1-2 msk tomatpuré
2 dl havregrädde
1 msk dragon
1 msk soja
1/2 buljongtärning
svartpeppar
vatten

Tillagning
Fräs löken i lite olja. Lägg i quornbitarna. Bryn lite.

Ta i tomatpuré, soja, dragon, lite vatten och buljongtärningen. Låt småkoka i 5 minuter. Slå i grädden och låt puttra ytterligare några minuter.
Smaka av med svartpeppar.

Servera med fullkornsris och en sallad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur kunde du blir gravid när du är anorektiker? Har du mens?

2009-04-18 @ 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0