gröna/röda linser vegan/vegetarian mm

Jag tror att jag har missat att berätta i bloggen att jag är vegetarian, har inte ätit kött, fisk, fågel eller skaldjur sen jag va 12 år och det har inget med min ätstörning att göra, den började när jag va 14(är 20 nu).
I perioder har jag varit vegan, men det inser jag själv att det är dumt(eller väldigt smart, det beror på hur man ser det) när man är anorektiker, så det har jag lagt på hyllan ett tag. Här kan ni läsa lite om veganism mm

Men nu ska jag komma till sak.
Jag har använt mig av röda linser istället för gröna i min matlagning i några år,  jag har fått för mig att gröna linser smakar likadant som röda men tar längre tid att koka och ger maten en ful grågrön färg..
Igår när vi var och handlade så fanns det bara röda "red split lentils" och dom kokar jämt sönder så då köpte jag gröna istället. Det är ju typ samma skit, tänkte jag!

Nu sitter jag här med min lunch och njuter av en underbar smakupplevelse, gröna linser kokade i en massa underbara kryddor och örtsalt, hemgjord yoghurtdressing och färska champinjoner.. Shit vad jag hade saknat gröna linser, dom är inte alls lika mjöliga som röda!

Jag tycker att det är så tråkigt att dom flesta tror att dom inte gillar linser och andra baljväxter, det blir ju vad man gör det till!

Det är kryddningen som gör maten, vem gillar t ex köttfärssås utan kryddor? ne juste ;)

Vet ni dessutom hur nyttigt det är med linser?

Det blir middag med min man idag, på vår favoritrestaurang, min mamma ska ha lillknodden i några timmar, så det känns bra, vi löser det här!

romantisk middag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0